Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014

Ασπαρτάμη και ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά: Βοηθητικός ο ρόλος τους στο αδυνάτισμα, σύμφωνα με μελέτες


Την άποψη ότι η αντικατάσταση των προϊόντων με πλήρεις θερμίδες με εκείνα που περιέχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, όπως η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη, το γλυκαντικό από φυτό ...
στέβια, κ.α., μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους έρχονται να υποστηρίξουν ερευνητές που μελέτησαν τα αποτελέσματα από 15 μελέτες των τελευταίων 35 χρόνων. Η σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η χρήση γλυκαντικών ουσιών μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια ή τη διατήρηση του σωματικού βάρους, στο πλαίσιο πάντα μιας ισορροπημένες διατροφής. Έρχεται δε να απαντήσει στα ερωτήματα πολλών ανθρώπων, που προσπαθούν να χάσουν κιλά, και αναζητούν συμμάχους σε αυτή την κοπιώδη προσπάθεια.

Η μελέτη, την οποία υπογράφουν οι καθηγητές Paige E. Miller και Vanessa Perez από το Center for Epidemiology, Biostatistics and Computational Biology, Exponent Inc, του Σικάγο, έθεσε στο μικροσκόπιο της την επίδραση των ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών στην εξέλιξη του βάρους και στη σύνθεση Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ).

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition, η χρήση ασπαρτάμης και άλλων ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών οδήγησε σε μικρή, αλλά σημαντική μείωση του σωματικού βάρους, του ΔΜΣ, της περιμέτρου της μέσης και του σωματικού λίπους. Συγκεκριμένα, η μέση απώλεια βάρους, μέσα από το πρόγραμμα αντικατάστασης των τροφίμων και ποτών με κανονικές θερμίδες με εκείνα που είχαν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά ήταν της τάξης των 0,8 κιλών.

Οι συγγραφείς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ασπαρτάμη και τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να παίξουν έναν επικουρικό ρόλο σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους.
Βέβαια διευκρινίζουν ότι από μόνη της η εν λόγω διατροφική αλλαγή δεν αρκεί για την απώλεια ή τη διατήρηση του σωματικού βάρους, καθώς είναι ανάγκη να συνοδεύεται από μια ισορροπημένη διατροφή και έναν ενεργό τρόπο ζωής, μέσω σωματικής άσκησης.

Να σημειωθεί ότι η μελέτη των Paige E. Miller και Vanessa Perez βασίστηκε στη διεξοδική ανάλυση 15 κλινικών δοκιμών (τον "χρυσό κανόνα" στις επιστημονικές μελέτες) και 9 προοπτικών μελετών, που διενεργήθηκαν σε βάθος 35ετίας, με τη συμμετοχή 2.000 ατόμων.

Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2014

Πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών αρκούν


Νέα ερευνητικά στοιχεία έρχονται να ενισχύσουν το επιστημονικό δόγμα ότι πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα... μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου, αλλά δεν προκύπτει κανένα όφελος από την κατανάλωση επιπλέον μερίδων.

Επτά μερίδες δεν έχουν οφέλη για την επιβίωση

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του επιστημονικού εντύπου BMJ, ερευνητές από τις ΗΠΑ και την Κίνα προχώρησαν σε ανασκόπηση 16 ήδη δημοσιευμένων μελετών και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα έχει επιβεβαιωμένα οφέλη για τον οργανισμό. 

Σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτυγχάνεται μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής αν οι μερίδες φρούτων και λαχανικών αυξηθούν σε επτά ημερησίως, σημειώνουν οι ερευνητές.

Οι 16 έρευνες είχαν διεξαχθεί στις ΗΠΑ, στην Ασία και στην Ευρώπη και περιλάμβαναν περισσότερα από 833.000 άτομα, εκ των οποίων τα 56.000 είχαν αποβιώσει κατά τη διάρκειά τους. 

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι, η κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών συσχετιζόταν με μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, ειδικά όμως από καρδιαγγειακά νοσήματα. 

Ο μέσος κίνδυνος θανάτου μειωνόταν κατά 5% για κάθε επιπλέον μερίδα φρούτων και λαχανικών - όμως μόνο ως τις πέντε ημερησίως, αφού οι περισσότερες από αυτές δεν φάνηκε να έχουν σύνδεση με περαιτέρω οφέλη στην επιβίωση.

Το «πέντε το καλό» για μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής

«Η ανασκόπηση αυτή παρέχει επιπλέον αποδείξεις ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο θανάτου, ειδικά από καρδιαγγειακά αίτια, αλλά μέχρι του ορίου των πέντε μερίδων. 

Μετά απ’ αυτό δυστυχώς δεν προκύπτει περαιτέρω μείωση», εξηγεί ο δρ Φρανκ Χου, επικεφαλής της νέας μελέτης και καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι μελέτη που είχε διεξαχθεί στην Αγγλία είχε δείξει ότι η κατανάλωση επτά ή περισσότερων μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα είναι καλύτερη για τον οργανισμό από την κατανάλωση πέντε μερίδων και προάγει την μακροζωία. 

Πηγή: http://www.tovima.gr/