Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

Αδυνάτισμα: Δεν μετράει τι τρώμε, αλλά πόσο...


Αν αρχίσατε δίαιτα επειδή μπήκε ο καινούργιος χρόνος ή παλεύετε για να διατηρήσετε σταθερό το βάρος σας, θα βρείτε εξαιρετικά χρήσιμα... τα νέα στοιχεία που ανακοίνωσαν Αμερικανοί επιστήμονες.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν κατέληξαν στο συμπέρασμα πως αποτελεί μύθο η άποψη ότι η σύσταση του διαιτολογίου μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα του σωματικού λίπους.

Με άλλα λόγια, όταν το θέμα είναι η συσσώρευση ή η μείωση του λίπους στο σώμα, σημασία δεν έχει τι τρώει κανείς, αλλά πόσο τρώει.
Τα ευρήματα αυτά έρχονται να προστεθούν σε εκείνα που θέτουν υπό αμφισβήτηση την θεωρία ότι όποιος θέλει να μειώσει το λίπος στο σώμα του πρέπει να συνδυάζει προσεκτικά πρωτεϊνες, λίπη και υδατάνθρακες. 

«Το σώμα των εθελοντών μας ήρθε αντιμέτωπο με πολλές θερμίδες και δεν έδειξε να νοιάζεται για την πηγή της προέλευσής τους», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζωρτζ Μπρέι, από το Ερευνητικό Βιοϊατρικό Κέντρο Πένινγκτον, στη Λουϊζιάνα. «Σε όλες τις περιπτώσεις αντέδρασε με τον ίδιο τρόπο: αποθήκευσε τις περιττές θερμίδες με μορφή λίπους». Στη μελέτη, που δημοσιεύεται στην «Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Εταιρείας» (JAMA), συμμετείχαν 25 νεαροί, υγιείς άντρες και γυναίκες, οι οποίοι καθημερινά, επί 56 ημέρες, κατανάλωναν 1.000 θερμίδες περισσότερες από το φυσιολογικό για το ύψος και το βάρος τους.

Οι θερμίδες αυτές προέρχονταν από διαιτολόγια με διαφορετική σύνθεση σε ποσοστά πρωτεϊνών και λίπους. Αποτέλεσμα: οι εθελοντές που ακολούθησαν διατροφή φτωχή σε πρωτεϊνες (γάλα, κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, όσπρια) πήραν λιγότερο βάρος απ’ ό,τι όσοι ακολούθησαν διατροφή με φυσιολογική ή υψηλότερη από το φυσιολογικό περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες. Ωστόσο, και στις τρεις ομάδες, η αύξηση του λίπους στο σώμα ήταν η ίδια!

Το εύρημα αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν έχει σημασία αν η διατροφή μας περιέχει πολλά ή λίγα λίπη, υδατάνθρακες ή πρωτεϊνες. Αυτό που μετατρέπεται σε σωματικό λίπος είναι οι περιττές θερμίδες. Οι αρμόδιοι υγειονομικοί οργανισμοί συνιστούν να προέρχεται από πρωτεϊνες το 17% έως 21% των θερμίδων που καθημερινά καταναλώνουμε. 

«Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μήνυμα», σχολίασε ο δρ Φρανσίσκο Λόπεζ-Χιμένεθ, ερευνητής της παχυσαρκίας στην Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ, ο οποίος δεν συμμετείχε στη νέα μελέτη. «Η αύξηση του βάρους εξαρτάται κυρίως από τις θερμίδες, ανεξάρτητα από τη σύσταση των γευμάτων». Η μελέτη πάντως είχε ένα ακόμα αρνητικό εύρημα, που αφορούσε την φτωχή σε πρωτεϊνες διατροφή: όσοι την ακολούθησαν, παρουσίασαν μείωση στα επίπεδα της άπαχης μυϊκής μάζας τους. 

Αντιθέτως, όσοι έτρωγαν φυσιολογικές ή πάρα πολλές πρωτεϊνες, παρουσίασαν αύξηση στην μυϊκή μάζα τους. Αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι όσο πιο πολλή μυϊκή μάζα έχει κανείς, τόσο περισσότερες καύσεις κάνει. Οι εθελοντές της νέας μελέτης είχαν ηλικία 18 έως 35 ετών και το σωματικό βάρος τους κυμαινόταν από φυσιολογικό έως το όριο της παχυσαρκίας. 

Οι άνθρωποι αυτοί πέρασαν 10-12 εβδομάδες στο ερευνητικό κέντρο όπου διεξήχθη η μελέτη και κατανάλωναν τις 1.000 πρόσθετες θερμίδες τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες της παραμονής τους εκεί. Όσοι έτρωγαν λίγες πρωτεϊνες, πήραν κατά μέσο όρο 3,7 κιλά. Όσοι έτρωγαν φυσιολογικές πρωτεϊνες περίπου 6,6 κιλά και όσοι έτρωγαν πολλές πρωτεϊνες περίπου 7,3 κιλά. 

Όπως όμως προαναφέρθηκε, σε όλες τις ομάδες παρατηρήθηκε η ίδια ακριβώς αύξηση στο σωματικό λίπος – συνεπώς οι εθελοντές που έτρωγαν λίγες πρωτεϊνες, παρουσίασαν μικρότερη αύξηση του σωματικού βάρους τους επειδή έχασαν πολλή μυϊκή μάζα.

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

"Χοντρά" ανέκδοτα...


1. Ο σύζυγος ήθελε να ζυγιστεί, οπότε ανεβαίνει στη ζυγαριά. Τον βλέπει η σύζυγος να ρουφάει την κοιλιά και του λέει:
- Με το να ρουφάς την κοιλιά σου την ώρα που είσαι πάνω στην ζυγαριά, δεν πρόκειται να σε δείξει λιγότερα κιλά.
- Το ξέρω, βρε Μαρία!
- Τότε γιατί τη ρουφάς;
- Για να δω τί γράφει η ζυγαριά!!!

2. Ένας υπέρβαρος 130 κιλών και 1.70 ύψος απογοητευμένος από την καζούρα που του κάνουν οι γύρω του, αποφασίζει να πάει σε διαιτολόγο.
- Δεν μου λες γιατρέ ένας κανονικός άνθρωπος με τα κιλά μου, πόσο ύψος πρέπει να έχει;
- Περίπου 2.10 του απαντά ο γιατρός.
- Και τους το έλεγα ρε γιατρέ, δεν είμαι χοντρός, κοντός είμαι.

3. Συναντιούνται δύο παχουλές φίλες στο δρόμο και αφού λένε τα νέα τους, λέει η μία στην άλλη:
- Έχω ξεκινήσει πρόσφατα δύο δίαιτες!
- Γιατί δύο; ρωτά η άλλη.
- Γιατί με τη μία δεν χόρταινα, όλο πεινούσα!

4. Η δίαιτα της ιππασίας.
ΠΡΩΙΝΟ: 3 φέτες ψωμί με άφθονο βούτυρο και μαρμελάδα. Δύο τηγανιτά αυγά με μπέικον. 1 ποτήρι γάλα, 1 ποτήρι πορτοκαλάδα και ένα φλιτζάνι καφέ.
Μετά 45 λεπτά ιππασία.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: 2 πιάτα της αρεσκείας σας, σαλάτα με μπόλικο λάδι, τηγανιτές πατάτες, μπουγιουρντί, γλυκό και άφθονη κόκα κόλα ή μπύρα.
Μετά 1.30 ώρα ιππασία.
ΚΟΛΑΤΣΙΟ: 4 μπάλες παγωτό, 2 πάστες, μισό κιλό φράουλες.
Μετά 45 λεπτά ιππασία.
ΒΡΑΔΙΝΟ: 2 πίτσες απ όλα με έξτρα τυρί και 1,5 λίτρο κόκα κόλα.
Μετά 2 ώρες ιππασία.
Η δίαιτα έχει καταπληκτικά αποτελέσματα. Σε 20 μέρες το άλογο θα έχει χάσει τουλάχιστον 15 κιλά!!!

5. Ένας πολύ χοντρός κύριος ανεβαίνει σε μια μοντέρνα ζυγαριά και ενώ περιμένει να του γράψει στην οθόνη το βάρος του, η ζυγαριά βγάζει μήνυμα:
-ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.

Πώς μπορούμε να περιορίσουμε τα υπερφαγικά επεισόδια και κυρίως τη θέλησή μας για γλυκά...


Για να αποφύγουμε τα υπερφαγικά επεισόδια θα πρέπει να φροντίσουμε να τρώμε μικρά τακτικά γεύματα και σωστά συνδυασμένα. Θα πρέπει να τρώμε πρωινό, δεκατιανόμεσημεριανόαπογευματινό και βραδινό κάθε τρεις περίπου ώρες. Θα πρέπει να αποφύγουμε την κατανάλωση απλών υδατανθράκων (π.χ. λευκό αλεύρι, αρτοσκευάσματα, ζάχαρη) και να κάνουμε αντικατάσταση με σύνθετους (δημητριακά, ρύζι καστανό, ζυμαρικά ολικής άλεσης)Δεν πρέπει να ακολουθούμε ακραία διατροφικά σχήματα (δίαιτες με υποκατάστατα, πρωτεϊνικές κ.τ.λ.), γιατί είναι σίγουρο ότι μετά την ολοκλήρωσή τους η επιθυμία μας για γλυκά και φαγητό θα είναι ανεξέλεγκτη. Τίποτα δεν θεωρείται απαγορευτικό στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής.

Καλές εναλλακτικές για γλυκό είναι οι ακόλουθες:
- Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
- Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
- Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς
- Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού
- Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα 1,5%
- Μαύρη σοκολάτα με ξηρούς καρπούς
- Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
- Αποξηραμένα φρούτα
- Κακάο ρόφημα αναμεμειγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5%
- 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά μπισκότα
- Επιδόρπια χωρίς ζάχαρη με φυτικές ίνες και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Πηγή: tlife.gr

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Η σοκολάτα θα αποτελέσει σύντομα ένα προϊόν πολυτελείας!

Η παραγωγή της σοκολάτας θα κινδυνεύσει επικίνδυνα από την υπερθέρμανση του πλανήτη, σύμφωνα με τις τελευταίες διεθνείς μελέτες που δημοσιοποίησε η αμερικανική The Times, τονίζοντας πως μετράμε αντίστροφα μέχρι το 2050.

Πρόσφατα, το Διεθνές Κέντρο Τροπικών Καλλιεργειών (International Center for Tropical Agriculture -CIAT) εξέδωσε μια αναφορά που αναφέρει ότι η σοκολάτα θα αποτελέσει σύντομα ένα προϊόν πολυτελείας, προσιτό σε λίγα “πορτοφόλια”...

Ως βασκοί «υπαίτιοι» προβάλλονται οι μη βιώσιμες καλλιέργειες και πρακτικές που εφαρμόζονται στον σημαντικότερο τόπο καλλιέργειας κακαόδεντρων, τη Δυτική Αφρική.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως από τη στιγμή που θα συρρικνωθούν οι κύριες περιοχές καλλιέργειας, το κακάο ενδέχεται να γίνει πολύ ακριβό, ενώ η παραγωγή του θα πέσει δραματικά τα επόμενα 40 χρόνια.

Ακόμη, να σημειωθεί ότι το κακάο είναι ένας καρπός ευαίσθητος στη θερμότητα. Συνεπώς, μια αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2,3 βαθμούς Κελσίου στη Δυτική Αφρική «θα καθιστούσε πολλές από τις φυτείες κακαόδεντρων της περιοχής ακατάλληλες για καλλιέργεια», σύμφωνα με την αναφορά της CIAT.

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

Το παγωτό είναι … ναρκωτικό!


Οι επιστήμονες έχουν σοβαρές ενδείξεις ότι το παγωτό προκαλεί εθισμό, όπως ακριβώς και οι ναρκωτικές ουσίες. Ομάδα επιστημόνων από το Όρεγκον των ΗΠΑ, έκανε έρευνα και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συχνή κατανάλωση παγωτού κάνει τον οργανισμό να ζητά όλο και περισότερο.
Οι ερευνητές εξέτασαν 151 εθελοντές και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά! Ο εγκέφαλός τουςαντιδρούσε στο παγωτό, όπως αντιδρά ο εγκέφαλος των τοξικομανών στα ναρκωτικά. Μάλιστα, διαπίστωσαν ότι αυτό ισχύει μόνο για το παγωτό καιόχι για άλλες τροφές. Ακόμη και το milk shake έγινε δεκτό με λιγότερο ενθουσιασμό!
ΠΗΓΗ: cretalive.gr

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Μύθος ό,τι ξέραμε για το αδυνάτισμα


Άσχημα νέα για όσους προσπαθούν να αδυνατίσουν. Μία νέα αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο αντιδρά ο οργανισμός στη δίαιτα αποκαλύπτει πως...είναι δύο φορές πιο δύσκολο απ’ ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι ειδικοί να αποβάλλει κανείς το περιττό λίπος. 

Επιπλέον, είναι μύθος η άποψη ότι η μείωση των θερμίδων οδηγεί σε συνεχή απώλεια κιλών. Στην πραγματικότητα, καθώς περνάει ο καιρός η μείωση των θερμίδων μάς αδυνατίζει με ολοένα βραδύτερο ρυθμό ώσπου τελικά, έπειτα από 3 χρόνια, παύει εντελώς να δρα. 

Μύθος είναι επίσης πως, αν ένας άνθρωπος κόψει από το ημερήσιο διαιτολόγιό του μόλις 100 θερμίδες, θα χάσει μέσα σε έξι μήνες 3 κιλά. Όπως αποδεικνύεται, το πιθανότερο είναι πως θα χρειαστεί ένα χρόνο για να χάσει αυτά τα κιλά – και αν συνεχίσει να τρώει αυτές τις 100 θερμίδες λιγότερες την ημέρα, στα τρία χρόνια θα πάψει εντελώς να αδυνατίζει. 

«Χρησιμοποιούμε εδώ και δεκαετίες αυτόν τον χρυσό κανόνα του αδυνατίσματος και αποδεικνύεται εντελώς λανθασμένος», λέει ο δρ Κέβιν Χαλ, από το ομοσπονδιακό Εθνικό Ίδρυμα Διαβήτη & Νεφρικών Νόσων (NIDKD) των ΗΠΑ. 

«Αυτό οφείλεται στο ότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις μεταβολικές αλλαγές που εκδηλώνονται όταν ένας άνθρωπος αλλάζει τη διατροφή του. Όταν μειώνεις τις θερμίδες που καταναλώνεις, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται - και όσο αδυνατίζεις, τόσο πιο αργός γίνεται, ώσπου κάποια στιγμή φτάνει σε ένα όριο πέρα από το οποίο το σώμα δεν χάνει άλλο βάρος».

Στους μύθους ανήκει επίσης η άποψη ότι οι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι άνθρωποι έχουν αργό μεταβολισμό, οπότε δεν καίνε εύκολα θερμίδες. Αντιθέτως, όσο πιο παχύς είναι κάποιος, τόσο πιο γρήγορο μεταβολισμό έχει και τόσο περισσότερες καύσεις κάνει, είπε ο δρ Χαλ στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας για την Πρόοδο της Επιστήμης (AAAS).

Υπολογισμός στο Internet

Με βάση αυτά τα δεδομένα, ο δρ Χαλ ανακοίνωσε ότι το NIDKD δημιούργησε ένα μαθηματικό μοντέλο που υπολογίζει πως αντιδρά το ανθρώπινο σώμα 
στις διαφοροποιήσεις στην πρόσληψη θερμίδων. 

Αν και το μοντέλο προορίζεται πρωτίστως για γιατρούς, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και απλοί άνθρωποι. Με τη βοήθειά του μπορούν να μάθουν πόσες θερμίδες πρέπει να αφαιρέσουν από το καθημερινό διαιτολόγιό τους ώστε να επιτύχουν την επιθυμητή απώλεια βάρους σε χρονικό διάστημα 6 μηνών (πιο σύντομα, δεν γίνεται). 

«Με βάση τα στοιχεία που συλλέξαμε, ο νέος κανόνες στο αδυνάτισμα είναι πως πρέπει να κόβει κανείς 20 θερμίδες την ημέρα από την διατροφή του για κάθε κιλό που θέλει να χάσει», είπε ο δρ Χαλ. 

Πως θα αδυνατίσετε σε έξι μήνες

Στη συνέχεια, παρατίθενται δύο ενδεικτικά παραδείγματα για τις… περικοπές που απαιτούνται για να αδυνατίσει κανείς σε διάστημα 6 μηνών. 

Έστω ότι ένα άντρας, ηλικίας 35 ετών, ζυγίζει 90 κιλά και θέλει να χάσει μέσα σε 6 μήνες 15 κιλά. Το μοντέλο υπολογίζει πως για να ζυγίζει σήμερα τόσα κιλά, καταναλώνει 3.167 θερμίδες την ημέρα. Για να αδυνατίσει, πρέπει να τις ελαττώσει στις 2.353, ενώ για να μην ξαναπαχύνει δεν πρέπει να υπερβεί τις 2.741 την ημέρα. 

Αντίστοιχα, μια 35χρονη γυναίκα που ζυγίζει 77 κιλά και θέλει να πάει 65, θα πρέπει για τους επόμενους έξι μήνες αντί για τις 2.542 θερμίδες που τρώει σήμερα, να τρώει 1.882 – και για να μην ξαναπαχύνει, δεν πρέπει να υπερβεί τις 2.231.

Αερόμπικ ...