Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018

8 συμπτώματα που δηλώνουν ότι δεν τρως όσο θα έπρεπε


Στην εποχή μας το junk food και το εύκολο φαγητό γνωρίζουν την τιμητική τους, ως άμεσο αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και επίσης επειδή είναι πολύ νόστιμα τα άτιμα. Έτσι η παχυσαρκία και λοιπές παθήσεις που πηγάζουν από την ανθυγιεινή διατροφή αποτελούν δύο από τα μεγαλύτερα προβλήματα του σύγχρονου δυτικού κόσμου. Από την άλλη όμως υπάρχει το φαινόμενο του "under eating", όταν δηλαδή ένα άτομο δεν καταναλώνει όσο φαγητό χρειάζεται την ημέρα, συνήθως λόγω μακροχρόνιων προσπαθειών δίαιτας και απώλειας βάρους. 

Εάν έχεις περισσότερα από τέσσερα από τα παρακάτω συμπτώματα, τότε μάλλον ανήκεις στην κατηγορία των "under eaters" και καλό θα ήταν να αλλάξεις τις διατροφικές σου συνήθειες σύντομα με την βοήθεια ειδικού. 


ΔΕΝ ΧΑΝΕΙΣ ΒΑΡΡΟΣ

Εάν αποφάσισες να περιορίσεις τις θερμίδες που τρως σε 1000-1200 καθημερινά και ξεκίνησες εντατική γυμναστική τύπου Crossfit ή TRX, τότε υπάρχει πιθανότητα όχι μόνο τα κιλά σου να μείνουν τα ίδια αλλά και να πάρεις μερικά επιπλέον! Γιατί έτσι είναι η ζωή. Παρόλο που η σταδιακή μείωση θερμίδων συνήθως οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους, όταν τις κόβεις απότομα μπερδεύεις τον μεταβολισμό σου στο να νομίζει πως λιμοκτονεί και έτσι "φυλάει" ότι λίγο φαγητό του δίνεις για να επιβιώσει. Σε συνδυασμό με είδος άσκησης που μεγαλώνει την μυϊκή σου μάζα και σε φουσκώνει, η ζυγαριά δεν θα είναι καθόλου με το μέρος σου. 


ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ ΕΓΚΥΟΣ

Η επιστήμη έχει αποδείξει εδώ και πολύ καιρό πως όταν μία γυναίκα τρέφεται λίγο και λανθασμένα μπορεί να αναπτύξει αιμορροΐδες και να μην έχει την δυνατότητα να συλλάβει παιδί ακόμα και όταν προσπαθεί. Σύμφωνα με την διαιτολόγο και ειδικό στο θέμα Laura Schoenfeld, πολλές από τις πελάτισσες της άρχισαν να έχουν φυσιολογικό κύκλο περιόδου και ωορρηξίας από την στιγμή που τακτοποίησαν τις διατροφικές τους συνήθειες και έτρωγαν όσες θερμίδες έπρεπε.


ΤΟ ΣΑΚΧΑΡΟ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ROLLER COASTER

Μπορεί οι περισσότεροι να κατηγορούν τους υδατάνθρακες και τις πολλές σοκολάτες για τα σκαμπανεβάσματα του σακχάρου στο αίμα ( λυσσάξατε, να μην φάμε ένα ωραίο πράγμα αμέσως να μας πεθάνετε), όμως η έλλειψη αρκετών θερμίδων στον οργανισμό μπορεί να οδηγήσει σε ίδια προβλήματα ή ακόμα περισσότερα. Προκαλεί κρίσεις υπογλυκαιμίας, κυρίως όταν συνδυάζεται με άσκηση και τρελαίνει τις ορμόνες σου σε βαθμό που το σάκχαρο ανεβαίνει και κατεβαίνει όποτε του καπνίσει. 


Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ

Έχεις ποτέ νιώσει θυμό από το πόσο πολύ πεινάς; Προσωπικά πριν μία εβδομάδα ξεκίνησα να κλαίω επειδή δεν μπορούσα να ξεφλουδίσω ένα αβγό. Υπάρχει στα αλήθεια επιστημονική εξήγηση που συνδέει τα νεύρα και τα mood swings με την έλλειψη φαγητού και έχει σχέση με το σάκχαρο που αναφέραμε πριν. Όταν το σάκχαρο πέφτει, μαζί του εξαφανίζεται και ο αυτοέλεγχος. Για αυτό με το που βάλεις στο στόμα σου κάτι νόστιμο (σοκολάτα), νιώθεις αμέσως καλύτερα. 


ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ ΚΑΛΑ

Στριφογυρίζεις ή ξυπνάς συνέχεια στον ύπνο σου. Εάν είσαι under eater, και κυρίως εάν γυμνάζεσαι ταυτόχρονα, το συκώτι σου δεν θα έχει το γλυκογόνο που χρειάζεται για να κρατήσει το σάκχαρο σου σε σταθερά επίπεδα και έτσι ξεκινάει την διαδικασία της γλυκονεογένεσης που παράγει ορμόνες όπως η αδρεναλίνη και κορτιζόλη, οι οποίες προκαλούν στρες. Σε περίπτωση που αυτές οι ορμόνες φτάσουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα μέσα στην νύχτα, θα σε κάνουν να ξυπνήσεις και μάλιστα με δολοφονικές τάσεις. 


ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑΣ

Όσοι έκαναν γκριμάτσες αηδίας ή γέλασαν κοροϊδευτικά ας περάσουν στο επόμενο σύμπτωμα. Προφανώς όσο λιγότερη τροφή καταναλώνεις τόσο πιο δύσκολη θα είναι η λειτουργία του εντέρου σου, κυρίως όταν τα γεύματά σου δεν συμπεριλαμβάνουν λαχανικά, φρούτα και πρωτεΐνες και στηρίζονται στην ξηρά τροφή.


ΜΟΝΙΜΩΣ ΚΡΥΩΝΕΙΣ

Η έλλειψη φαγητού οδηγεί σε πτώση της θερμοκρασίας του σώματος και έχει ως αποτέλεσμα να ντύνεσαι σαν ανθρώπινο κρεμμύδι και να εξακολουθείς να κρυώνεις. Οι πιθανότητες να νιώθεις συνέχεια παγωμένος γίνονται ακόμα μεγαλύτερες όταν απέχεις από τους υδατάνθρακες που είναι υπεύθυνοι για την παραγωγή ινσουλίνης στον οργανισμό σου. Όλα τα τσάγια του κόσμου δεν σε σώζουν. 


ΧΑΝΕΙΣ ΤΡΙΧΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΣΟΥ

Η τριχόπτωση είναι από τα πιο συχνά συμπτώματα έλλειψης τροφής, τόσο υδατανθράκων όσο και πρωτεϊνών και οφείλεται στην ανώμαλη λειτουργία των ορμονών από την χρόνια κακή διατροφή. Το φαινόμενο σημειώνεται κυρίως στους άνδρες με την απώλεια τεστοστερόνης.

Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018

«Είναι καλύτερο να είναι κάποιος υπέρβαρος και να ασκείται, παρά αδύνατος και αγύμναστος». Μεγάλη έρευνα κορυφαίων ιδρυμάτων



Σύμφωνα με μεγάλη αμερικανική έρευνα, η άσκηση που διαρκεί συνολικά δυόμιση ώρες την εβδομάδα αυξάνει το προσδόκιμο της ζωής, όσων είναι άνω των 40 ετών έως και 7,2 χρόνια.

Επιστήμονες από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Καρκίνου, τη σχολή Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins Bloomberg στη Βαλτιμόρη και το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ εξέτασαν τα τα στοιχεία από 650.000 άτομα και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η συστηματική άσκηση προσθέτει χρόνια τόσο σε εκείνους που έχουν ήδη καλή σωματική κατάσταση, όσο και στους παχύσαρκους.

Συγκεκριμένα, παρατήρησαν ότι όσοι έκαναν γρήγορο περπάτημα για 75 λεπτά την εβδομάδα ζούσαν κατά 1,8 χρόνια περισσότερο από εκείνους που δεν ασκούνταν καθόλου.
Εκείνοι όμως, που περπατούσαν περισσότερο από 150 λεπτά την εβδομάδα, είχαν περίπου 4,5 χρόνια υψηλότερο προσδόκιμο ζωής.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης, ότι όσοι είχαν καλή φυσική κατάσταση και φυσιολογικό βάρος κέρδιζαν 7,2 περισσότερα χρόνια ζωής, ενώ όσοι δεν ασκούνταν καθόλου αλλά είχαν κανονικό βάρος για το ύψος τους, ζούσαν 3,1 χρόνια λιγότερο από την προηγούμενη ομάδα. Πόσο μάλλον οι παχύσαρκοι που δεν ασκούνται καθόλου.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι ένα ήπιο πρόγραμμα φυσικής άσκησης έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, ακόμη και αν αυτό δεν σημαίνει την απώλεια βάρους.

Άλλη έρευνα του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ στην Καλιφόρνια, στην οποία συμμετείχαν 6.000 άτομα, έδειξε ότι οι άνθρωποι που ασκούνται θα ζήσουν περισσότερο, ακόμη και αν καπνίζουν, είναι υπέρβαροι ή έχουν προβλήματα στην καρδιά.
Έστω και η μικρή φυσική δραστηριότητα μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία.
«Είναι καλύτερο να είναι κάποιος υπέρβαρος και να ασκείται, παρά αδύνατος και να κάνει καθιστική ζωή», ανέφερε ο γιατρός Ken Cooper.

«Δεν θέλω να παρεξηγήσατε αυτά που λέω. Δεν υποστηρίζω ότι το κάπνισμα και η παχυσαρκία δεν κάνουν κακό στην υγεία. Απλώς προσπαθώ να αποδείξω πόσο επιβλαβής για τον οργανισμό είναι η καθιστική ζωή και η αδράνεια», εξήγησε ο γιατρός.

Πηγή: http://www.valueforlife.gr

Νερό με λεμόνι: Συμβάλλει στην απώλεια βάρους;


Το νερό με λεμόνι είναι ένα ρόφημα πίνεται είτε ζεστό, τον χειμώνα, είτε και κρύο. Λέγεται ότι έχει διάφορα οφέλη ...
για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της πέψης, της αύξησης των επιπέδων ενέργειας. 


Επίσης φέρεται να συμβάλλει στην προώθηση της απώλειας βάρους. Είναι όμως έτσι;

Δείτε μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το νερό με λεμόνι, ως προς το αν και κατά πόσο συμβάλλει στο αδυνάτισμα και τη δίαιτα.


Είναι γενικά ένα ρόφημα πολύ χαμηλών θερμίδων

Ο χυμός από μισό λεμόνι σε ένα ποτήρι νερό περιέχει μόνο 6 θερμίδες. Για το λόγο αυτό, αν αντί για άλλα ροφήματα με υψηλότερες θερμίδες, όπως ο χυμός πορτοκαλιού και τα αναψυκτικά, πίνετε νερό με λεμόνι, τότε αυτό μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μειώσετε τις θερμίδες που παίρνετε.

Για παράδειγμα, ένα ποτήρι από χυμό πορτοκαλιού (237 ml) περιέχει 110 θερμίδες και το μισό λίτρο αναψυκτικού περιέχει 182 θερμίδες. Η αντικατάσταση ακόμη και μόνο ενός από αυτά τα ποτά την ημέρα με ένα ποτήρι λεμονόνερο θα μπορούσε να μειώσει την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 100-200 θερμίδες.


Κρατάει τον οργανισμό ενυδατωμένο

Από τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας στο σώμα μέχρι βελτίωση της σωματικής απόδοσης και την αποβολή των αποβλήτων από το σώμα, η κατανάλωση αρκετού νερού για να παραμείνει ενυδατωμένος ο οργανισμός είναι ένας καίριος παράγοντας καλής υγείας.

Υπάρχουν επίσης έρευνες, που δείχνουν ότι ο καλά ενυδατωμένος οργανισμός είναι ένας σημαντικό στοιχείο στην απώλεια βάρους. Η αυξημένη ενυδάτωση μπορεί να αυξήσει την διάσπαση των λιπών και να βελτιώσει την απώλεια λίπους.

Η καλή ενυδάτωση μπορεί επίσης να βοηθήσει στην μείωση της κατακράτησης υγρών, η οποία μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως φούσκωμα, πρήξιμο και αύξηση βάρους.


Το νερό με λεμόνι αυξάνει τον μεταβολισμό

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση αρκετού νερού μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του μεταβολισμού σας. Η καλή ενυδάτωση ενισχύει την λειτουργία των μιτοχονδρίων, ενός τύπου οργανιδίων που βρίσκονται σε κύτταρα τα οποία βοηθούν στην παραγωγή ενέργειας για το σώμα. Αυτό οδηγεί σε αύξηση του μεταβολισμού, που με την σειρά του οδηγεί σε επακόλουθη απώλεια βάρους.

Το νερό έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τον μεταβολισμό προκαλώντας θερμογένεση, μια μεταβολική διαδικασία κατά την οποία οι θερμίδες καίγονται για να παράγουν θερμότητα.

Σε μία μελέτη, βρέθηκε ότι το νερό αυξάνει το μεταβολικό ποσοστό κατά 30% για 30-40 λεπτά. Μια άλλη μελέτη εξέτασε τις επιπτώσεις του πόσιμου νερού σε 21 υπέρβαρα παιδιά. Πίνοντας 10 ml νερού ανά κιλό σωματικού βάρους, αυξήθηκε ο μεταβολισμός τους κατά 25% για 40 λεπτά.

Η έρευνα για το νερό με λεμόνι και τον μεταβολισμό είναι σχετικά περιορισμένη. Ωστόσο, επειδή το νερό είναι το κύριο συστατικό, πιθανόν να έχει τα ίδια οφέλη που ενισχύουν τον μεταβολισμό, όπως και το απλό νερό.


Το νερό με λεμόνι δεν συμβάλλει στην απώλεια βάρους περισσότερο από το απλό νερό!

Το νερό με λεμόνι έχει πολλά πιθανά οφέλη, από την προώθηση της ενυδάτωσης, μέχρι και την αύξηση του κορεσμού (σας κάνει να νιώθετε χορτασμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα).

Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα οφέλη προέρχονται απλά από το κύριο συστατικό του: το νερό!

Το νερό με λεμόνι περιέχει μερικά πρόσθετα θρεπτικά συστατικά εξαιτίας του χυμού λεμονιού, όπως η βιταμίνη C και τα αντιοξειδωτικά, αλλά είναι απίθανο αυτά να επηρεάσουν το βάρος σας.

Επιπλέον, η αλκαλοποίηση του χυμού λεμονιού δεν έχει σαφή αποτελέσματα στο βάρος.

Παρόλα αυτά, έρευνα έχει δείξει ότι το νερό με λεμόνι μπορεί να έχει κάποια οφέλη για την πρόληψη της νεφρολιθίασης, λόγω των οξέων που περιέχει.


Συμπέρασμα

Το νερό με λεμόνι μπορεί να προωθήσει την πληρότητα (να σας κάνει να νιώθετε χορτασμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα), να υποστηρίξει την ενυδάτωση, να ενισχύσει τον μεταβολισμό και να αυξήσει σε γενικές γραμμές την απώλεια βάρους. Μπορεί δηλαδή πράγματι να συμβάλλει στην προσπάθεια για αδυνάτισμακαι δίαιτα.

Ωστόσο, δεν είναι καλύτερο από το κανονικό νερό, όσον αφορά συγκεκριμένα την απώλεια λίπους από το σώμα.

Τούτου λεχθέντος, είναι νόστιμο, εύκολο να παρασκευαστεί και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο ροφήματος χαμηλών θερμίδων έναντι άλλων ροφημάτων με υψηλότερες θερμίδες.