Πέμπτη, 28 Μαΐου 2015

Ο μύθος της απαγόρευσης του ψωμιού στη δίαιτα


Ξεκινώντας μια προσπάθεια απώλειας βάρους, για πολλούς η λέξη ψωμί είναι απαγορευμένη. Αυτό αποτελεί φυσικά έναν από τους πιο παγιωμένους διατροφικούς μύθους, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι ξεκινώντας θα πρέπει να το στερηθούν ή ότι δε νοείται δίαιτα που να «επιτρέπει» κατανάλωση ψωμιού μαζί με το γεύμα.

ΠΗΓΗ: diettv.gr

Τελικά τι ισχύει; Το ψωμί, ανήκει στην ομάδα των αμυλούχων τροφίμων, που αποτελούν τη βάση της Μεσογειακής πυραμίδας διατροφής. Σύμφωνα με τις συστάσεις διεθνών οργανισμών και τα πρότυπα ισορροπημένης διατροφής, το 50-55% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης θα πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες. Κατ’ επέκταση, είναι φανερό ότι ο αποκλεισμός του ψωμιού από τη δίαιτα θα δημιουργούσε ένα «κενό» στην προσπάθεια να καλυφθεί το εν λόγω ποσοστό, καθώς η συνεισφορά του στη συνολική πρόσληψη υδατανθράκων είναι σημαντική. Επιπλέον το ψωμί, πέραν από υδατάνθρακες, μας προμηθεύει και με φυτικής προέλευσης πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιχνοστοιχεία. Μία φέτα ψωμί (30 γρ.) αποδίδει κατά μέσο όρο 70-80 θερμίδες. Όπως ισχύει για όλα τα τρόφιμα, η έμφαση θα πρέπει να δίνεται στην ποσότητα που καταναλώνεται, η οποία θα πρέπει να συμβαδίζει με τις ανάγκες του οργανισμού, τη συνολική ενεργειακή δαπάνη αλλά και τη σύσταση του διαιτολογίου, το είδος και την ποσότητα δηλαδή των τροφίμων που καταναλώνονται συνολικά μέσα στην ημέρα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες, όπως το ψωμί, οι φρυγανιές, αλλά και τα φρούτα, τα λαχανικά, τα λαδερά, τα ζυμαρικά κλπ, όταν καταναλώνονται μας προμηθεύουν με υδατάνθρακες. Αυτοί, όταν απορροφώνται από τον οργανισμό εκκρίνεται μια ορμόνη που λέγεται ινσουλίνη. Η ορμόνη αυτή είναι όπως λέμε ορεξιογόνος. Δηλαδή όταν τρώμε πολλούς υδατάνθρακες δεν χορταίνουμε εύκολα, άρα θέλουμε μεγαλύτερη ποσότητα. Για αυτό χρειάζεται απλά προσοχή στην ποσότητα, όπως άλλωστε και για όλα τα τρόφιμα που καταναλώνουμε, όντας σε ένα πρόγραμμα διατροφής.

Αυτό που επίσης απαιτεί προσοχή στην προσπάθεια ρύθμισης του βάρους, είναι η κατανάλωση τροφίμων που συνήθως συνοδεύουν το ψωμί ή τις φρυγανιές, όπως για παράδειγμα το βούτυρο, η πραλίνα φουντουκιού ή άλλα προϊόντα επάλειψης (spreads), καθώς αποτελούν τρόφιμα υψηλού ενεργειακού περιεχομένου.

Μην καταδικάζεται λοιπόν το ψωμί αλλά προσέξτε τα προϊόντα επάλειψης καθώς είναι λιπαρές ύλες, με θερμίδες πολλαπλάσιες του ψωμιού…

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Όσα θέλει να πει μια χοντρή στους "κανονικούς" ανθρώπους



Χρησιμοποιώ με πλήρη συνείδηση τη λέξη 'χοντρή'. Μια γυναίκα με πολλά κιλά που είναι και αυτή άνθρωπος, όπως και κάποια που ζυγίζει 50 κιλά.

Δε θέλω να την πω παχουλή. Δε θέλω να την πω γεμάτη. Δε θα την πω πληθωρική. Χοντρή θα την αποκαλέσεις όταν τη δεις στο δρόμο, όχι plus size. Τη στιγμή που την πληγώνεις δεν σκέφτεσαι να πεις κάτι άλλο.

Ο ρατσισμός των κιλών. Δεν είναι μίασμα, είναι άνθρωπος με συναισθήματα, ευαισθησίες, προβήματα και ζόρια.

Γελάει δυνατά όπως εσύ, κλαίει όταν ένα σκουπιδάκι μπαίνει στο μάτι της, περπατά στους ίδιους δρόμους με εσένα, βλέπετε και ζείτε τα ίδια πράγματα.

Οι χοντρές που κοροϊδεύεις μπορούν να αδυνατίσουν. Εσύ μπορείς να γίνεις άνθρωπος; Σταμάτα να το κάνεις. Κάνεις πλάκα τραυματίζοντας την ψυχή της. Γιατί;

Αρνούμαι να συμβιβαστώ. Αν σε αναγνωρίσεις στις παρακάτω εικόνες, κάνε στροφή 160 μοιρών και άλλαξε συμπεριφορά.

Γιατί η γυναίκα των 100 κιλών που τρώει παγωτό είναι βόδι και η γυναίκα των 45 είναι απλώς γλυκούλα;

Όλα όσα θέλει να σου πει μία χοντρή είναι απλά, κατανοητά και θλιβερά. Πριν πετάξεις μία κακία με γνώμονα το σωματικό της βάρος σκέψου καλύτερα. Την πληγώνεις, γιατί δεν το καταλαβαίνεις. Βαραίνεις την ψυχή της. Γιατί;

Άκουσε την

-Μπορώ να φοράω κι εγώ κολλητό τζιν.

-Μπορώ να τρώω σουβλάκι χωρίς να νιώθω τύψεις.

-Δεν είμαι μοσχάρι. Είμαι κι εγώ άνθρωπος.

-Μπορώ να έχω σχέσεις με άνδρες.

-Μπορώ κι εγώ να αρέσω.

-Μπορώ να κυκλοφορώ πιασμένη χέρι χέρι με το αγόρι μου.

-Μπορώ να φορέσω μαγιό και να κάνω μπάνιο στη θάλασσα.

-Μπορώ να κάνω έρωτα και να το απολαύσω.

-Μπορώ να αγαπήσω και να αγαπηθώ.

-Μπορώ να αγοράσω ρούχα και παπούτσια.

-Μπορώ να χορέψω.

-Μπορώ να διασκεδάσω.

-Μπορώ να γίνω μαμά.

-Μπορώ να δουλέψω.

-Μπορώ να κλάψω.

-Μπορώ να σε ακούσω.

-Μπορώ να σε αγνοήσω.

-Μπορώ να σε βρίσω.

-Μπορώ να σε χτυπήσω.

-Δεν μπορώ να γίνω σαν εσένα

-Δε θέλω να γίνω σαν εσένα.

-Δε θέλω να με καταλάβεις.

-Θέλω να μπεις στη θέση μου για λίγο, είναι ευρύχωρα δε θα πιεστείς.

-Θέλω να ζήσω σαν όλους τους άλλους.

-Έχω δικαίωμα να ζήσω.

-Έχω δικαίωμα να απολαύσω τη ζωή μου, όπως εγώ επιλέξω.

-Την επόμενη φορά ελπίζω να σκεφτείς διαφορετικά.

Πηγή ladylike.gr

Τρίτη, 19 Μαΐου 2015

Δείτε τον άντρα που έχασε 180 κιλά σε 700 μέρες!


Ο Ronnie Brower πριν από 2 χρόνια ζύγιζε 306 κιλά και ήταν άνεργος, αφού δεν μπορούσε καν να βγει από το σπίτι. Ένας γιατρός του είπε πως δεν θα μπορέσει να ζήσει μετά τα 35 αν δεν έκανε δραστικές αλλαγές στον τρόπο ζωής του. Κι έτσι πήρε την μεγάλη απόφαση να γίνει άλλος άνθρωπος!