Σύμφωνα με νέα έρευνα τα υπέρβαρα άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ή να υποστούν σοβαρό τραυματισμό σε κάποιο τροχαίο
Έρευνα μεγάλης κλίμακας που διεξήχθη στο Σιάτλ των ΗΠΑ σε δείγμα 26.000 ατόμων, θύματα τροχαίων, διαπίστωσε πως οι παχουλοί άνθρωποι κινδυνεύουν περισσότερο. Συγκεκριμένα, τα άτομα που ζύγιζαν 100-119 κιλά είχαν δυόμισυ φορές περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο από εκείνους που ζύγιζαν περίπου 60 κιλά.
Η ίδια τάση παρατηρήθηκε και με κριτήριο το Δείκτη Σωματικής Μάζας (ΒΜΙ) ο οποίος συνυπολογίζεται με βάση το ύψος και το βάρος του ατόμου. Κάποιος με ύψος 1.80 και βάρος 126 κιλά έχει ΒΜΙ 39. Το ίδιο ΒΜΙ έχει και κάποιος με ύψος 1.50 και βάρος 88 κιλά. Σύμφωνα με τη μελέτη, όσοι έχουν ΒΜΙ 35-39 έχουν διπλάσιες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαίο σε σύγκριση με αυτούς που έχουν ΒΜΙ 20. Αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο δηλαδή δεν είναι μόνο το συνολικό βάρος αλλά η παχυσαρκία.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Κανείς δεν ξέρει σίγουρα. Προς το παρόν αυτό που μπορούν να κάνουν ο Charles Mock, επικεφαλής της έρευνας, και οι συναδελφοί του, είναι βάσιμες υποθέσεις όπως το ότι το υψηλό ποσοστό τραυματισμών και θνησιμότητας των παχύσαρκων οφείλεται στο γεγονός πως το εσωτερικό των αυτοκινήτων δεν είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για τα υπέρβαρα άτομα. Μια άλλη υπόθεση είναι πως τα υπέρβαρα άτομα, τα οποία έχουν ήδη επιβαρυμένη υγεία λόγω αυξημένου βάρους όπως διαβήτη και υψηλή πίεση δεν καταφέρνουν να αναρρώσουν από τα τραύματά τους. Τέλος, ένας άλλος πιθανός λόγος είναι ότι η ζώνη ασφαλείας δεν καταφέρνει τελικά να συγκρατήσει ένα υπέρβαρο άτομο αφού το λίπος που παρεμβάλλει ανάμεσα στο θώρακα και στη ζώνη ασφαλείας περιορίζει την αποδοσή της.
Νέα δεδομένα
Μέχρι πρόσφατα οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν στα crash tests κούκλες που αντιπροσωπεύουν τη μέση εικόνα ενός άντρα βάρους 78 κιλών. Μόλις πρόσφατα άρχισαν να χρησιμοποιούν κούκλες στο μέγεθος ενός παιδιού. Πλέον, θα πρέπει να αρχίσουν να χρησιμοποιούν και κούκλες με μεγαλύτερο ύψος και βάρος αν θέλουν να κατασκευάζουν ακόμη πιο ασφαλή αυτοκίνητα για ακόμη μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Accident Analysis and Prevention.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου